Karın Germe Ameliyatından Ne Kadar Sonra Rutin Yaşantıma Dönebilirim ?

Karın germe operasyonlarının iyileşme süreçleri oldukça rahat geçmektedir. Operasyon sonrasında, operasyonun gerçekleştiği bölgede ilk bir kaç gün çeşitli şişkinler ve ağrılar görülebilir. Bu ağrılar doktor tarafından verilen ağrı kesiciler ile kontrol altına alınabilmektedir. Operasyon sonrasında uygulanan lastik drenlerin çıkarılma süreci hastadan hastaya göre değişse de ortalama olarak 1-3 gün içerisinde çıkarılmaktadır.

Operasyon bitiminde uygulanan dikişlerin alınma süreci ise 1-3 hafta arasında değişmektedir. Hastalar genel olarak operasyon sonrasında aynı gün taburcu edilebilmektedirler. Ancak bazı hastaların durumuna göre hastane de bir gece kalmaları gerekebilmektedir. Operasyon sonrasında rutin işleri geri dönüş süreci ise yine hastadan hastaya değişmekte olup, bu süreç ortalama olarak 2-4 hafta arasında olmaktadır.

Operasyon İzleri Hastaların operasyondan sonra eskisi gibi hissetmeleri birkaç ayı bulabilir. Operasyonun gerçekleştirildiği günü takip eden ilk 3-6 aylık süreçte operasyonun yapıldığı bölgedeki izler sert kıvamda, pembe ve mor arası bir renkte olabilmektedir. Yara izlerinin tamamen düzleşmesi ve solması yaklaşık olarak 9 ay ile 1 yılı bulabilmektedir. Operasyon sonucu izler kalıcıdır ancak bikini altına rahat bir şekilde gizlenebilmektedir. Operasyon sonrası karın kasları zayıf ve karın sarkıklığı olan kişilerin düzenli olarak egzersiz yapması ve sağlıklı beslenmesi, operasyon sonrası elde edilen görünümü yıllarca korumalarını sağlar.

Mini Karın Germe Operasyonu Sonrası İyileşme Süreci Mini karın germe operasyonu, tam karın germe operasyonuna göre daha hafif bir operasyon olduğu için iyileşme süreci de tam karın germe operasyonuna göre farklılık göstermektedir. Mini karın germe operasyonundan yaklaşık 2 saat sonra hastalar yemek yiyebilir ve ayağa kalkabilir. Mini karın germe operasyonu geçiren hastaların hastane de kalmasına pek gerek görülmemektedir.

Hastalar 24 saat sonra duş alabilir hale gelirler.

Bu operasyonda kullanılan dikişler deri altında kaldığından ve kendiliğinden eridiği için herhangi bir şekilde dikişlerin alınmasına gerek kalmamaktadır. Mini karın germe operasyonundan sonra hastanın rutin hayatına dönme süreci yaklaşık 3 gündür. Operasyonu geçiren hastalar yaklaşık 3 hafta sonra hafif spor aktiviteleri yapabilirler. Hasta, 6 haftanın sonunda ise ağır veya hafif tüm spor aktivitelerini yapabilir duruma gelmektedir.