Botox Nedir ?

Botox, özünü “Clostridium Botulinum” bakterisinin oluşturduğu bir toksindir. Bu toksin sinir uçlarını geçici bir süre için rahatlatarak ciltteki kırışıklık ve ince çizgileri azaltmaktadır. Ayrıca bu mikroenjeksiyon uygulaması bahsedilen şikayetlerin yenilenmelerini de geciktirmektedir. Botox uygulaması bir çok etkene bağlı olarak ortaya çıkan ince ve derin kırışıklıkların neden olduğu yaşlılık belirtilerini en aza indirmek bazen ise tamamen silmek için kullanılmaktadır.

Botox nasıl yapılır?

Botox uygulaması, uygulama yapılacak alandaki kaslar ve sinirler ayrı ayrı inceleme altına alındıktan sonra planlanmaktadır. Acısız ve ağrısız bir uygulama olan botox anestezi kullanılmadan kısa sürede yapılmaktadır. Mikroenjeksiyon yöntemi olarak adlandırılan ve ince uçlu iğne yardımı ile yapılan botox, küçük dozlar halinde kasların içine enjekte edilmektedir.

Botox Etkisini Ne Zaman Görürüm?

Botox sanılanın aksine uygulandığı gün etki göstermemektedir. Uygulamanın etkisini göstermesi için üzerinden en az 3 gün geçmesi gerekmektedir. Botox uygulamasında istenilen sonuç ancak 1 hafta sonra elde edilebilmektedir hatta bazı hastalarda bu süreç 2 haftaya kadar uzayabilmektedir. Etkisi 6 ay süren botox uygulaması 3-4 ay çok etkili bir şekilde kendini göstermektedir sonrasında ise yavaş yavaş etkisi azalır ve 6. Ayın sonunda tamamen kaybolur.

Kimler Botox Yaptırmamalı?

Eğer 18 yaş altındaysanız veya 65 yaş üstündeyseniz botox sizin için uygun bir uygulama yöntemi değildir. Ayrıca botox hamile ve emziren kişilere kesinlikle uygulanmamaktadır. Botox uygulaması için başvurduğunuz zaman doktorunuza kullandığınız ilaçları mutlaka söylemeniz gerekmektedir çünkü botox düzenli olarak ilaç kullanan kalp ve tansiyon hastaları için önerilmeyen bir yöntemdir. Bunların yanı sıra eğer egzamalı cilt ve bir takım kas hastalıklarınız varsa botox sizin için uygun değildir.